Inwentaryzacje sytuacyjno-wysokościowa sieci trakcyjnej wykonujemy przy użyciu lotniczego skaningu laserowego. Szybkość tej metody pozwala kilkunastokrotnie zwiększyć zakres opracowania w stosunku do klasycznych pomiarów geodezyjnych oraz uniknąć generalizacji, Zachowujemy przy tym porównywalną dokładność.
Pomiary wykonywane technikami lotniczymi nie wymagają ograniczeń ruchu pociągów na szlakach kolejowych oraz minimalizują zagrożenia wpływające na bezpieczeństwo osób wykonujących inwentaryzację.
Stosując specjalistyczne oprogramowanie poddajemy chmury punktów klasyfikacji i trasowaniu, a efektem finalnym jest opracowanie w formie wektorowej.
Zaletą opracowania jest automatyzacja i szybkość.
CHARAKTERYSTYKA CHMURY PUNKTÓW:
Gęstość chmury punktów (skaning) | około 400 pkt/m2 |
Gęstość chmury punktów (fotogrametria) | około 2500 pkt/m2 |
Średni błąd położenia punktu | poniżej 3 cm |
Format danych | LAS / LAZ / E57 / TXT |
Paleta barw | RGB / monochromatyczna / wysokościowa |
Klasyfikacja | wg. standardu ASPRS |
Układ współrzędnych | zgodny z wymaganiami |
/ INNE Z INFRASTRUKTURY TOROWEJ
- wysokorozdzielcze ortofotomapy liniI kolejowych
- gęste chmury punktów
- numeryczne modele terenu
- pomiar stanu zero
- wysokorozdzielcza dokumentacja foto/wideo pozwalająca na ocenę stanu linii kolejowej:
– szyn i podkładów kolejowych
– sieci trakcyjnej wraz z infrastrukturą towarzyszącą
– mostów, wiaduktów, estakad, obiektów inżynieryjnych