Stosując laserowy skaning lotniczy pozyskujemy w szybki i precyzyjny sposób dane w obrębie sieci energetycznych biegnących wzdłuż terenów leśnych, w tym w miejscach, które są trudno dostępne dla tradycyjnych pomiarów. Prace możemy wykonywać w nocy oraz przy słabym oświetleniu.
Nasze opracowania służą do wykrywania kolizji drzew z liniami energetycznym zarówno na etapie planowania prac konserwacyjnych, jak i usuwania awarii.
Techniki lotnicze pozwalają nam na szybkie dotarcie na miejsce inspekcji oraz wykonanie szczegółowego pomiaru. Zastosowany skaner rejestruje dokładnie stan sieci wraz z ukształtowaniem terenu pod oraz przyległymi lasami i pojedynczymi drzewami.
Wynikiem tego jest przestrzenna cyfrowa dokumentacja, na podstawie której można wykonać analizę stanu istniejącego, pomierzyć dokładnie odległości poziome i pionowe, wyznaczyć strefy zbliżeń i zaplanować z wyprzedzeniem prace.
W przypadku sytuacji awaryjnych (wiatrołomy, burze, uszkodzenia) możemy wykonać szybką inspekcję, która pozwoli przyśpieszyć lokalizację oraz ocenić rozmiar i charakter szkód.
CHARAKTERYSTYKA CHMURY PUNKTÓW:
Gęstość chmury punktów (skaning) | około 400 pkt/m2 |
Gęstość chmury punktów (fotogrametria) | około 2500 pkt/m2 |
Średni błąd położenia punktu | poniżej 3 cm |
Format danych | LAS / LAZ / E57 / TXT |
Paleta barw | RGB / monochromatyczna / wysokościowa |
Klasyfikacja | wg. standardu ASPRS |
Układ współrzędnych | zgodny z wymaganiami |
/ INNE ZE ŚRODOWISKA
- mapa roślinności rzeczywistej
- inwentaryzacja zieleni, kompleksów leśnych
- kolizje zieleni z obiektami
- inwentaryzacja i monitoring wycinek
- pomiar i modelowanie dolin rzecznych
– inwentaryzacja wałów przeciwpowodziowych
– inwentaryzacja urządzeń hydrotechnicznych