Wykonujemy cyklicznie skaning laserowy terenu pozwalający w bardzo szybki sposób bilansować roboty ziemne. Pomiary charakteryzują się pełną szczegółowością i zachowują dokładność klasycznych metod korzystających z odbiorników GNSS.
Dokładny model terenu może zostać wykorzystany do kontroli przyjętego w projekcie stanu zero oraz wykonanych prac w odniesieniu do dokumentacji projektowej. Może posłużyć również jako niezależne szczegółowe sprawdzenie opracowań wykonywanych innymi metodami, a przez to zapobiec ewentualnym błędom i wynikających z nich stratom.
Szybkość pomiaru realizowanego przy użyciu technik lotniczych pozwala nam udokumentować stan budowy linii kolejowej na konkretny dzień i objąć swoim zakresem nie tylko poszczególne fragmenty inwestycji, ale cały jej zakres.
Pomiary cykliczne pozwalają wykonać porównanie modeli z poszczególnych dni i obliczyć zmiany pomiędzy nimi, w tym bilansować prace.
Rozliczenie bilansu robót ziemnych i dokumentacja może zostać wykonane w postaci:
– tabelarycznych rozliczeń pomiędzy stanem zero i poszczególnymi modelami
– rozliczenia na przekrojach.
Na podstawie pozyskanych danych możemy wykonać szereg zobrazowań, na przykład: strefy przesypane i niedosypane, kubatury i odchyłki przesypów, pochylenia skarp budowlanych.
Metoda charakteryzuje się wysoką dokładnością i eliminacją błędów wynikających z nadmiernej generalizacji podczas pomiaru.
CHARAKTERYSTYKA DEM / DTM:
Typ danych | rastrowe / wektorowe |
Format danych | GeoTIFF / DWG / DXF / DTM |
Średni błąd położenia (sytuacyjny) | poniżej 3 cm |
Średni błąd położenia (wysokościowy) | poniżej 3 cm |
Układ współrzędnych XY | zgodny z wymaganiami |
Układ wysokościowy H | zgodny z wymaganiami |
CHARAKTERYSTYKA CHMURY PUNKTÓW:
Gęstość chmury punktów (skaning) | około 400 pkt/m2 |
Gęstość chmury punktów (fotogrametria) | około 2500 pkt/m2 |
Średni błąd położenia punktu | poniżej 3 cm |
Format danych | LAS / LAZ / E57 / TXT |
Paleta barw | RGB / monochromatyczna / wysokościowa |
Klasyfikacja | wg. standardu ASPRS |
Układ współrzędnych | zgodny z wymaganiami |
/ INNE Z INFRASTRUKTURY TOROWEJ
- wysokorozdzielcze ortofotomapy liniI kolejowych
- gęste chmury punktów
- numeryczne modele terenu
- pomiar stanu zero
- wysokorozdzielcza dokumentacja foto/wideo pozwalająca na ocenę stanu linii kolejowej:
– szyn i podkładów kolejowych
– sieci trakcyjnej wraz z infrastrukturą towarzyszącą
– mostów, wiaduktów, estakad, obiektów inżynieryjnych