Wykonujemy szczegółowe numeryczne modele terenu wzdłuż linii kolejowej na podstawie lotniczego skaningu laserowego i fotogrametrii niskiego pułapu. Duża ilość zbieranych dokładnych pozwala stworzyć wierne cyfrowe odwzorowanie powierzchni. Modele cechują się dokładnością zbliżoną do uzyskiwanych z pomiaru przy pomocy odbiorników GNSS i pozbawione są problemu generalizacji występującego podczas tradycyjnych pomiarów geodezyjnych.
Dzięki technologii LiDAR pozyskujemy informacje o terenie również w miejscach pokrytych roślinnością.
Szybkość pomiaru i opracowania danych sprawia, że modele znajdują coraz więcej zastosowań w procesie inwestycyjnym.
Gęstość punktów ze skaningu laserowego wynosi kilkaset punktów na metr kwadratowy, a z fotogrametrii kilka tysięcy punktów na metr kwadratowy. Przy pomocy specjalistycznego oprogramowania wykonujemy automatyczną klasyfikację punktów w celu wyłonienia tych, które przedstawiają powierzchnię terenu i na ich podstawie tworzymy szczegółowy model.
W ten sposób potrafimy wykonać wzdłuż linii kolejowej modele terenów trudno dostępnych oraz pokrytych obszarami leśnymi i uprawami rolnymi.
Technologia LiDAR pozwala nam szybko skanować duże obszary. Dzięki temu możliwe jest wykonywanie cyklicznych pomiarów i w oparciu o nie pozyskanie informacji porównawczych dla szeregu analiz, w tym kubatury zmian.
Na podstawie pozyskanych danych jesteśmy stanie dostarczyć w krótkim czasie przekroje poprzeczne i podłużne czy też obliczyć objętość w odniesieniu do warstw terenu projektowanego.
Utworzony model terenu możemy przekazać jako:
– model warstwicowy
– wektorową siatkę trójkątów z uwzględnieniem linii ciągłości terenu
– model rastrowy.
CHARAKTERYSTYKA DEM / DTM:
Typ danych | rastrowe / wektorowe |
Format danych | GeoTIFF / DWG / DXF / DTM |
Średni błąd położenia (sytuacyjny) | poniżej 3 cm |
Średni błąd położenia (wysokościowy) | poniżej 3 cm |
Układ współrzędnych XY | zgodny z wymaganiami |
Układ wysokościowy H | zgodny z wymaganiami |
/ INNE Z INFRASTRUKTURY TOROWEJ
- wysokorozdzielcze ortofotomapy liniI kolejowych
- gęste chmury punktów
- numeryczne modele terenu
- pomiar stanu zero
- wysokorozdzielcza dokumentacja foto/wideo pozwalająca na ocenę stanu linii kolejowej:
– szyn i podkładów kolejowych
– sieci trakcyjnej wraz z infrastrukturą towarzyszącą
– mostów, wiaduktów, estakad, obiektów inżynieryjnych