Wysokorozdzielcze ortofotomapy linii kolejowych wykonywane przez nas metodą fotogrametrii niskiego pułapu cechują się bardzo dużą szczegółowością oraz dokładnością.
Wykorzystywane są na etapie tworzenia koncepcji, projektowania i pozyskiwania decyzji administracyjnych.
Wykonywane okresowo w trakcie trwania budowy pozwalają monitorować postęp prac, a po zakończeniu inwestycji stają się częścią operatu kolaudacyjnego.
Realizujemy szybki pomiar całej linii kolejowej wraz z terenami przyległymi (w tym z miejscami o trudnym dostępie) wykonując wysokorozdzielczą ortofotomapę. Pomiar nie wymaga wstrzymania ruchu kolejowego lub prac budowlanych. Zwiększone jest bezpieczeństwo osób zaangażowanych w jego wykonanie.
Krótki czas nalotu fotogrametrycznego i opracowania danych umożliwia szczegółowe udokumentowanie stanu na konkretny dzień. Z tego powodu efektywność jest dużo większa w porównaniu do tradycyjnych pomiarów.
Kartometryczność i dokładność ortofotomap pozwala na wykonywanie podstawowych analiz przestrzennych: pomiaru odległości oraz powierzchni dla wszystkich zobrazowanych elementów. Dane stanowią idealny podkład pod dokumentację projektową oraz z informacje z katastru nieruchomości (np. granice działek, przebieg sieci uzbrojenia) – dzięki czemu można sprawdzić poprawność założeń projektowych lub skontrolować przebieg realizowanych lub wykonanych prac budowlanych.
CHARAKTERYSTYKA ORTOFOTOMAPY:
Format danych | GeoTIFF / JPEG / PDF |
Wielkość piksela terenowego | od 1 cm |
Średni błąd położenia punktu | poniżej 3 pikseli |
Układ współrzędnych XY | dostosowany do zamówienia |
Paleta barw | 24 bit RGB |
Kompresja | LZW / JPEG |
/ INNE Z INFRASTRUKTURY TOROWEJ
- wysokorozdzielcze ortofotomapy liniI kolejowych
- gęste chmury punktów
- numeryczne modele terenu
- pomiar stanu zero
- wysokorozdzielcza dokumentacja foto/wideo pozwalająca na ocenę stanu linii kolejowej:
– szyn i podkładów kolejowych
– sieci trakcyjnej wraz z infrastrukturą towarzyszącą
– mostów, wiaduktów, estakad, obiektów inżynieryjnych